Pages

Subscribe:

Tuesday 21 May 2013

KANSER / BARAH

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Hari Ini saya mahu bekongsi tentang penyakit Kanser atau barah. Perkataan CANCER sebenarnya berasal dari perkataan Greek yang bermaksud ketam, yang mana ianya tersebar di dalam tubuh pengidapnya seperti sepit ketam.

Kanser merupakan penyakit yang mana sell tubuh berganda secara tidak normal dan tidak terkawal, seterusnya menghasilkan ketumbuhan atau lebih dikenali sebagai tumor. kanser boleh bermula dari mana-mana bahagian tubuh tetapi boleh tersebar keseluruh tubuh sekiranya tidak dikawal dengan pantas.

Kanser yang paling kerap berlaku adalah kanser kulit namun kanser kulit bukan sahaja tidak berpotensi untuk merebak malahan mudah dirawat. Kanser yang paling kerap menyebabkan kematian ialah kanser paru-paru dan kebanyakan pengidapnya merupakan perokok.    

Walaupun kanser boleh disebabkan oleh bawaan genetik namun kebanyakannya adalah disebabkan oleh pemakanan dan gaya hidup yang tidak sihat. Kajian juga menunjukkan kira-kira 6 juta kematian diseluruh dunia di sebabkan oleh Kanser setiap tahun.

Cara terbaik bagi mengatasi kanser ialah dengan mengamalkan diet yang sihat iaitu diet yang kaya dengan sayur-sayuran dan buah buahan, yang mana inaya mempunyai unsur-unsur antioxsidan yang tinggi.

Mengamalkan pengambilan Suplemen yang bersesuaian juga insyaa Allah dapat membantu. Shaklee mempunyai rangkaian produk yang baik bagi tujuan ini, antaranya ialah VIVIX, Carotomax, Vita C dan Vitamin E complex yang mana ianya kaya dengan unsur-unsur antioksida 



Jom dapatkannya segera, boleh hubungi saya :
Email Yahoo :khadijahwahari@ yahoo.com
Call/SMS : 016-6472335


0 comments:

Post a Comment