Pages

Subscribe:

Sunday 12 August 2012

Energizing Soy Protein



 Manfaat Utama

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Kacang soya yang digunakan merupakan ”non GMO” (non modified organism), ia diproses pada kadar suhu yang rendah. ESP shaklee juga menjamin penyediaan 9 asid amino yang penting yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur, manakala kandungan indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia juga sesuai untuk pesakit kencing manis. Satu idangan ESP Shaklee bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

  • Awet muda : asid amino amat penting untuk pembinaan otot, kuku rambut, darah, organ, kulit, gland. Pengambilan yang konsisten adalah kunci pada awet muda.
  • Baik untuk hormon: kacang soya kaya dgn isoflavones fungsinya bersamaan dgn hormon wanita, ia mampu merendahkan paras kolestrol, mencegah osteoporosis dan sakit jantung.
  • Baik untuk prostat: Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia juga membantu pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  • Kulit remaja: merangsang pembentukan semulakulit dan otot, mengurangkan kedutan, mengemalikan radian kulit dan kepejalan otot. Mempercepat penyembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  • Pembekal tenaga : membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan imun tubuh, mencegah migrain, imsomnia dan tekanan.
  • Membaiki pigmentasi, mengatasi masalah rambut beruban dan rambut gugur.
  • Membaiki memori: meningkatkan kualiti memori dan vitaliti.

0 comments:

Post a Comment