Pages

Subscribe:

Saturday 3 May 2014

ALAMAK TERLUPA !!....

Biasa dengar tak ayat tu, atau anda sendiri biasa menggunakannya. kalau sebulan dua kali ok lg, kalau tiap hari 2, 3 kali jadi semestinya menggangu urusan seharian.  Apatah lagi kalau terlupa benda-benda penting seperti membawa fail untuk meeting, menjemput bos dari lapangan terbang (maunya kena potong bonus tahunan anda nanti he..)

Bila lupa sekali tepuk dahi, bila lupa lagi tepuk dahi lagi lama-lama dahi pun boleh senget sebelah he.. 


Sebenarnya terdapat banyak faktor yang boleh menyebabkan masalah ini. Antaranya peningkatan usia, tekanan, kekurangan nutrisi (Vitamin B12 dan Folic Acid), mental yang pasif (seperti kurang membaca), kecederaan kepala dan beberapa lagi faktor lain. tetapi bagi kebanyakan individu faktor utama ialah di sebabkan kekurangan nutrisi dan tekanan.


Terdapat beberapa petua yang saya ketahui boleh diamalkan bagi mengurangkan terjadinya masalah lupa ini antaranya membuat catitan, jangan saja LUPA di mana anda letak catitan pula, nyaya he.. Mengikat tali di jari, satu pekara 1 tali, kalau 10 ok lagi, kalau 20 sampai ke jari kaki bertali nanti. Satu lagi yang pernah guru saya ajarkan ialah membawa batu kecil di kocek, tapi jangan LUPA keluarkan ya sebelum cuci takut pula jadi tragedi yang TAK DAPAT DILUPAKAN nanti..



Tapi seeloknya perbaiki pengambilan nutrisi dan gaya hidup kita kerana ia lebih berkesan dan bertahan lama. Sekiranya anda tidak pasti dari mana boleh mendapatkan sumber yang baik bagi menampung kekurangan nutrisi ini, dapatkanlah dari Shaklee..

Berikut merupakan set suplement Shaklee yang amat bermanfaat meningkatkan daya ingatan anda insyaAllah.. Ianya juga bagus untuk para pelajar bagi meningkatkan kecerdasan dan kecekapan belajar.


Tapi boleh juga di mulakan dengan set yang paling asas iaitu B complex dan Omega guard. Hubungi saya untuk penerangan lanjut tentang produk.


Beminat dengan vitamin Shaklee
Jom dapatkannya segera, hubungi saya :
Email  :khadijahwahari@ yahoo.com
Call/SMS : 016-6472335
Whatsapp :019-3382335




0 comments:

Post a Comment