Pages

Subscribe:

Friday 2 May 2014

JAGA KESIHATAN vs JAGA KECANTIKAN



Biasa kita dengar dari iklan mahupun orang disekeliling, nak cantik pakailah lipstik merah, pakailah tudung meriah, pakailah rantai panjang, pakailah corak lintang, pakailah yang terkini, pakailah baju baldu, pakailah bulu mata palsu.. Kita dengar hari-hari, kita dengar sejak kecil lagi hingga kita percaya itulah kunci kecantikan.

Perasan atau tidak apa yang disebut tadi semuanya luaran, semuanya sementara, kita tepek kat pipi, kita sapu di bibir, kita pakai dikepala. 


 Mungkin memang sesetengahnya masa kita pakai kita menarik, kita cantik tapi tak kan nak pakai 24jam. Kalau orang suka kita sebab benda-benda palsu yang kita pakai tak ke nyaya. Takut pula sampai kena saman oleh suami yang rasa tertipu nanti he..


Bayangkan diri kita macam rumah, kita pakaikan langsir ropol-ropol, kita catkan dindingnya warna-warni tapi kita tak jaga strukturnya, tiangnya reput, dindingnya nak tecabut. Kalaupun langsir tu buat rumah tu cantik tapi selama mana? Kan lebih elok jaga strukturnya, jaga bumbungnya, jaga dindingnya, lagi bertahan lama kecantikannya.


Cuba kaitkan dengan diri kita sendiri, bagi saya daripada beli kasut tumit tinggi bagus beli Ostematrix biar tulang sihat dan kuat. Dari beli bedak warna-warni, bagus beli vitamin C jadi kulit akan berseri semulajadi. Senang kata, jaga kesihatan selebihnya terimalah diri kita seadanya InsyaAllah kita akan lebih bahagia.


Percayalah orang yang sihat akan nampak cantik walaupun tanpa make up yang tebal, mari ubah mentaliti kita. Jom dapatkan set kesihatan untuk sekeluarga seisi rumah dapat manfaat.


 
Beminat dengan vitamin Shaklee
Jom dapatkannya segera, hubungi saya :
Email  :khadijahwahari@ yahoo.com
Call/SMS : 016-6472335
Whatsapp :019-3382335

0 comments:

Post a Comment