Pages

Subscribe:

Thursday 11 October 2012

Ostematrix




Manfaat utama

OsteoMatrix mempunyai kadar serapan 99%. Formulanya unik  di buat dari formula semulajadi dan garam mineral dari laut mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron.

·         Menguatkan tulang – kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia, kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.
·         Memperbaiki kekejangan dan kebas- pengambilan sebelum tidur mampu mengatasi masalah kebas, kekejangan sakit sendi dan artritis.
·         Meringan stress – ianya mengimbangi tekanan  darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam
·         Memperbaiki masalah haid – pengambilam 1000mg kalsium dan magnesium mampu meringankan sakit waktu haid.
·         Pengalkalian tubuh – kalsium adalah mineral alkalin, ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga mampu menghalang obesiti ketika umur tua. Tambahan pula kalsium mambantu sel menyerap nutrien dan merangsanag ditoksifikasi.
·         Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik.
·         Vitamin D – meningkatkan penyerapan kalsium dan membolehkan tubuh memperolehi manfaat kalsium.
·         Magnesium – ini adalah ion positif kedua penting dalam tubuh. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistm saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesah sisa dari perut dan usus, menghalang enapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau hempedu.
·         Zinc, boron, manganes, kuprum – memelihara metabolisma kerangka dan petumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.   

0 comments:

Post a Comment