Pages

Subscribe:

Thursday 11 October 2012

Peppermint Ginger Plus


Manfaat utama

Secara klinikal sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut sendawa dan penghadaman.


·         Pudina : melegakan otot perut, mempunyai kesan penenang. Membantu dalam penghadaman, mabuk laut dan darat. Membantu melegakan kesakitan akibat gastric, pedih ulu hati dan cirit birit. Melegakan kesan sampingan akibat kimoterapi seperti loya dan kurang selera makan. Merangsang pengeluaran peluh bagi mengelakan demam apabila selsema. Iya juga menyegarkan membantu pemikiran yang jelas dan lebih focus.

·         Halia :  merangsang rembesan enzim dalam air liur untuk pencernaan makanan. Melegekan ketidak selesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak. Kajian juga menunjukkan halia mampu mengelakkan muntah selepas pembedahan pesakit wanita. Juga mampu mengurangkan ketidakselesaan dalam perjalanan.

·   Pokok adas : mampu mengelakkan kembung perut. Melegakan sakit perut, melegakan gejala flu. Juga dapat membantudalam masalah alergipada saluran usus.

·         Cekur manis : melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Merangsang rembesanjus gastric untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa, melegakan haba di musim panas dan lembap, member peredaran tenaga pada badan dan lembut pada perut.


0 comments:

Post a Comment